Pieni startup selvittää suuria sähläyksiä

Tämä blogipostaus viittaa juuri tällä viikolla ajankohtaiseen tapaukseen. Tapauksen saimme selvitettyä ja korjattua.

Oletko Nimenhuutoa käyttäessäsi joutuneet tilanteeseen, että sähköpostiosoitteesi on ilman mitään syytä muuttunut punaiseksi, eli varmistamattomaksi? Tällöin olet ehkä ottanut yhteyttä meihin, vaatinut sähköpostin uudelleenvarmennusta ja ihmetellyt miten olemme antaneet tällainen päästä tapahtumaan.

Emme ehkä olekaan!

Toisinaan Nimenhuuto joutuu selvittämään ongelmia, jotka johtuvat jostain toisesta palvelusta. Olemme pieni startup-yritys, joka silloin tällöin saa selvitellä isojen yritysten sähläyksiä. Tässä tapauksessa kyse oli siitä, että useiden käyttäjiemme käyttämä sähköpostiohjelmisto oli mennyt rikki. Tämä ulkopuolinen sähköpostipalveluntarjoaja oli jostain syystä alkanut toimia virheellisesti. No, seurauksena eivät Nimenhuudon ilmoituksetkaan menneet perille näille käyttäjille.

Tässä tapauksessa joukkueen pelaajatietosivu näyttikin heti, etteivät viestit näihin osoitteisiin mene perille. Olemme ainoa joukkuepalvelu, jossa ihmisten yhteystiedot oikeasti pysyvät ajan tasalla.

Tämän takaamme seuraavilla keinoilla:

• Varmistamme että yhteystiedot (sms, email) ovat oikein ja ko. osoitetta lukee joku.
  • Esimerkiksi sähköpostin tapauksessa seuraamme tilannetta eri osoitteiden kohdalla jatkuvasti ja päivitämme tiedot tilaa, jos ongelmia ilmenee.
  • Ihmiset pääsevät helposti itse muuttamaan tietojansa
  • Jos joukkueen jäsen on yhdistänyt tunnuksensa ja muuttaa yhteystietojansa jalkapallojoukkueessansa niin samat muutokset päivittyvät automaattisesti myös hänen salibandyjoukkueensa tietoihin.

Toivomme siis, että vastakin otatte yhteyttä, jos ongelmia ilmenee. Kuitenkin muistaen, että tiedonsiirron ketjussa on monta silmukkaa, joissa ongelman syy saattaa piillä.

Teemme parhaamme auttaaksemme Nimenhuudon käyttäjiä ja kehittääksemme palvelua paremmaksi.

8 vastausta artikkeliin “Pieni startup selvittää suuria sähläyksiä”

1. Anni avatar
    Anni

Meidän joukkueessa tämä on tapahtunut nyt jo pari kertaa. Ymmärsinkö oikein tuosta yltä, että Nimenhuuto ei pysty tälle mitään tekemään? Olemme nyt ratkaisseet ongelman siten, että henkilöt, joiden osoitteet ovat muuttuneet punaisiksi, käyvät omassa profiilissaan poistamassa osoitteen ja sitten lisäävät sen sinne uudelleen. Mietin vain, että onko olemassa jotain näppärämpää tapaa.

T. Anni

1. Riikka avatar
      Riikka

Tänään viimeksi oli sähköpostiosoite muuttunut punaiseksi. Vaikka mitään muutoksia ei ole tehtykkään.

1. Satu avatar

Moikka,
        tähän liittyen uusi blogipostaus, jossa lisää infoa ja ohjeet miten kannattaa toimia.

-Satu

2. Sakke avatar

Hei, sellainen ehdotus tuli mieleen, että kun olen kommentoimassa tapahtumaa ja haluan välittää kiireisen viestin ja olen valitsemassa vastaanottajia niin olisi hyvä että pikavalinnoissa olisi myös mahdollisuus valita ne ketkä jotka eivät ole vielä ilmoittaneet mitään tai ne ketkä ovat merkanneet out. Varsinkin valinta ”Tapahtumaan ilmoittamattomat” olisi hyvä kun lähetetään muistutusviestejä että käykäähän ilmoittautumassa.

3. Satu avatar

Moi Sakke, kiitos kehitysehdotuksestasi. Laitamme sen korvan taakse, jos sille tulisi vielä enemmän kysyntää.

1. Julius avatar
      Julius

Saken ehdottama ”Tapahtumaan ilmoittamattomat” -pikavalinta olisi todella tarpeellinen! Ainakin meidän käytössämme suurin osa viesteistä on muistutusviestejä niille, jotka eivät vielä ole ilmoittautuneet.

4. Satu avatar

Moikka Sakke ja Julius,

Toteutimme kehitysehdotuksenne. Kiireellisen viestin pikavalinnoissa on nyt mahdollista valita OUT ilmoittautuneet tai ilmoittautumattomat pelaajat. :)

5. Sakke avatar