Kysymys: lapsen ja vanhemman profiilit junnujoukkueessa / Henkka

Moi

Olen tuore junnujoukkueen ”nimenhuutovastaava” .

Käsillä on seuraava dilema:

• Eli tarve on, että voin merkata itseni reeneihin huoltajana, vaikka poika jäisikin pois harkoista tai, että poika voi tulla harkkoihin esim. naapurin kyydillä, mutta itse en pääse.
  • Koska kyse 07 pojista (jotka kyllä käyttävät sujuvasti iPadiä, mutta joilta ei emailit vielä suju! :) niin vanhemman pitää hoitaa nämä ilmoittelut.
  • Mutta miten Nimenhuuto parhaiten taipuu siihen, että junnupelaaja ja valmentaja ovat ringissä eri profiileilla?

FAQ:ssa sanotaan:

Yleisin tapa on tehdä tunnus pelaajalle (lapselle) ja lisätä pelaajan tietoihin sekä isän että äidin sähköpostiosoite. Tällöin joukkueen sivuille lisätyistä viesteistä ja tiedostoista menee tieto perille myös huoltajille, samoin kuin joukkueen viikkotiedotteesta. Toinen tapa on tehdä pelaajan (lapsen) lisäksi tunnus myös vanhemmille ja merkitä tunnuksen rooliksi ”Huoltaja”. Tällöin myös huoltajat voivat ilmoittautua mukaan tapahtumiin ja joukkueen johtajat pysyvät helpommin ajantasalla vaikkapa kyytijärjestelyistä.

Tuo eka vaihtoehto ei mielestäni toimi juuri tuosta kuvaamastani tilanteesta, joten tuo jälkimmäinen vaihtoehto on se paras.

Eli onko samalla sähköpostiosoitteella nyt sitten mahdollista olla kirjautuneena kahdella ”profiililla” ? Varmistan tämän nyt ennenkuin alan ohjeistaa reilua pariakymmentä vanhempaa.

Lisämauste on se, että olen toisessakin joukkueessa mukana omalla profiililla; joten en halua että sinne menee sitten poikani profiilia pelaajalistaan.
Ymmärtäähän Nimenhuuto pitää nämä profiilit erillään ?

Avusta kiittäen

Henkka

Yksi vastaus artikkeliin “Kysymys: lapsen ja vanhemman profiilit junnujoukkueessa / Henkka”

Moi Henkka,

tämä on hyvä kysymys. Kiitos että jaksoit katsoa myös aiheeseen liittyvän FAQ:n!

Lyhyt vastaus: päättelit oikein, sinun tapauksessasi jälkimmäinen vaihtoehto vanhempien ja lasten erillisine tunnuksineen on parempi. Samalla sähköpostiosoitteella voi olla monta jäsentunnusta joukkueessa, kunhan nimi on eri. Oma profiilisi toisessa joukkueessa pysyy erillään.

Pidemmin sanoen:

• Joukkueen sivuille voi kirjautua nimellä tai sähköpostiosoitteella. Jos sähköpostiosoite on sama useammalla yhden joukkueen jäsenellä, niin kirjautumisessa käytettävän nimen pitää olla eri. Näin voidaan erottaa eri tunnukset toisistaan.
    • Jos et halua uusia tunnuksia/salasanaa, vaan mieluummin käytät yhden klikkauksen Facebook-kirjautumista, niin tässä tapauksessa voit yhdistää Facebook-tunnuksesi vain toiseen tunnukseesi (käytännössä vanhemman tunnukseen).
    • Käyttövinkki: voi olla, että lapsen tunnuksella ei tarvitse kirjautua juuri koskaan. Kun olet kirjautunut vanhemman tunnuksellasi, voit ilmoittaa lapsen tarttumalla hiirellä hänen nimilappuunsa tapahtuman lisätietosivulla. (Toimii nykyään kivasti myös kosketusnäytöillä)
    • Käyttövinkki 2: voit yhdistää eri joukkueissa omalla nimelläsi olevat tunnukset yhteen. Lisätietoja: http://blog.nimenhuuto.com/blogi/2012/05/10/mukana-monessa-joukkueessa/