Palaute / Ville Marjusaari

Tervehdys,

olemme käyttäneet palveluanne nyt noin vuoden verran ja se on vastannut tarpeitamme melko hyvin. Isoimman plussan antaisin palvelun mobiiliversiosta, joka puutteistaan huolimatta pesee esim. isoimman kilpailjinsa vastaavan. Työpöytäselainversiossa on kuitenkin muutamia isohkoja puutteita, jotka korjaamalla se nousisi taas isoimman kilpailijansa edelle. Mielestäni vuoden aikana tehdyt muutokset eivät ole vieneet palvelua pelkästään eteenpäin vaan takapakkiakin on tullut.

1) Mobiiliversio
Muuten hienosti toteutettu, mutta tapahtumakuvauksen tekstistä katoaa rivinvaihdot ja teksti puuroutuu yhdeksi pitkäksi rimpsuksi.

2) Työpöytäversion layout
Ymmärrän mainosten tärkeyden palvelun rahoittamisessa, mutta mielestäni ne saavat kohtuuttoman tilan leveyssuunnassa. Ja vaikka tilaa antaisikin, silti itse sisällölle voisi antaa enemmän tilaan. Nyt esim. tapahtumalistaus ja viestit-osio kärsivät tosi paljon liian kapeaksi puristetusta tilasta. Esim. Tapahtumat- ja Tapahtumalista-sivuilla oikeaan yläkulmaan tuleva yhteenveto Pelaajista sekä tulevista tapahtumista on mielestäni aika turha ja vie vain tilaa. Vertailuna voisi toimia esimerkiksi tämä palautelaatikko ja koko blogi, jossa asettelu ja graafinen ilme on huomattavasti parempi mitä itse palvelussa.

3) Tapahtuman aika/kesto
Perusversion rajaus 2 tuntiin tuntuu aika keinotekoiselta. Ymmärrän, että jotain porkkanaa pitää maksuversioon jättää, mutta tällä hetkelle emme ole valmiita maksamaan sen tuomista lisäpalveluista.

4) Sähköpostin lähetys valituille pelaajille
Nyt voi lähettää muistutusviestin kaikille, mutta ei esim. tietylle joukkueryhmälle tai yksittäiselle pelaajalle.

5) Mahdollisuus joukkueen sisäisiin ryhmiin
Jäsenille voi antaa jo nyt rooleja, mutta olisi loistavaa, jos se olisi viety pidemmälle niin, että joukkueen voisi jakaa sisäisiin ryhmiin: esim. ”maalivahdit”, ”punaiset”, ”mustat” jne. ja edelleen voisi luoda kalenteritapahtumia, jotka näkyvät vain tietyille ryhmille. Esimerkiksi tämä olisi sellainen ominaisuus mistä voisimme olla valmiita maksamaan Pro-paketin hinnan.

6) http-liikennöinnin salaus
Vaikka sisältö on oletusarvoisesti näkyvissä kaikille, myös joukkueen ulkopuolisille, kirjautuvat joukkueen jäsenet sähköpostiosoitetta käyttäen. Sanokaa minua vainoharhaiseksi, mutta silti minua harmittaa aina kun joudun syöttämään sähköpostiosoitteeni (ja salasanan) suojaamattoman yhteyden yli. Vaikka muuta vahinkoa ei tapahtuisi, altistuu sähköpostitieto turhaan roskapostittajille.

Terveisin,
Ville Marjusaari

3 vastausta artikkeliin “Palaute / Ville Marjusaari”

Moi Ville,

kiitos palautteesta ja ehdotuksista. Kiva kuulla että palvelusta on teille hyötyä. Tässä kommentteja pointteihisi:

1) Tämä onkin jo korjattu ja tullee näkymään tuotantoversiossa pian.

2) Layoutin toimivuus on tietysti aina osittain kompromissi mm. erilaisten näyttökokojen takia. Nyt käyttämämme layoutin tavoitteena on, että se toimii mahdollisimman hyvin erilaisille näytöillä ja noudattaa nykyisiä ”best practices”. Jos haluaa leveyssuunnan layoutia tarkemmin vertailla, niin ihan esimerkkinä HS.fi laittaa varsinaisen sisällön 560 pikseliin, Facebook 510 pikseliin. Nimenhuudossa mainitsemallasi sivulla vastaava luku on selvästi suurempi, 620 pikseliä. No, pikseleiden mittailu nyt ei ole kovin informatiivista… Olennaisempaa on löytyykö tarvittava tieto sujuvasti. Mielellämme layoutia kehitämme ja otamme ehdotuksia vastaan.

3) Toivottavasti jatkossa toteatte palvelun niin arvokkaaksi, että saamme teidätkin Pro-paketin tilaajien joukkoon!

4 & 5) Jotain tällaista onkin jo piirustupöydällä.

6) SSL:ää olemme miettineet, mutta toistaiseksi ovat tärkeämmät asiat ajaneet ohi. Pikaisena kiertotienä voisit ehkä käyttää ”Kirjaudu Facebook-tunnuksellasi”-toimintoa, ja näin hyödyntää Facebookin SSL-tukea kirjautumisessa.

1. Antti avatar
      Antti

Hei,

Myös meitä kiinnostaa nuo sisäiset ryhmät, jotka ovat kilpailevan sivuston paras ominaisuus. Onko asia edennyt sitten viime vuoden marraskuun?

Morjens Antti,

kiitos kommentista. Asia on edennyt ja viestin lähettäminen valitulle ryhmälle on käyttössäkin: http://blog.nimenhuuto.com/blogi/2013/02/11/valitse-viestin-vastaanottajat/

Tieto tosin tulee näkyviin kaikille joukkueen jäsenille. Meidän näkemyksemme mukaan tällainen avoimuus on hyvä asia. Onko teillä erilaisia tarpeita / toivomuksia?