Palaute / Jani

Terve,

muutama pieni ominaisuus olisi toiveena.

1. Optio laittaa tapahtumiin jäsenet automaattisesti IN tai OUT
Joskus on tilanne että on tarve aktivoida jäseniä tekemään IN/OUT päätökset ajoissa.

2. Ilmoittautumisiin IN/OUT ryhmän lisäksi Ööö -ryhmä johon joutuu automaattisesti silloin kun on käynyt Nimenhuudossa, mutta jättänyt ilmoittautumatta tapahtumiin. Se kuinka pitkälle ajalle tuo Ööö merkintä syntyy riippuu tietysti managerin tarpeista, 2pv, viikko, viikkoja tai kuukaisia. Tällä tavoin saadaan yksi tämän palvelun tuoma lieveilmiö hillittyä, eli nämä ”treenistalkkerit” jotka ilmoittautuvat vasta kun heidän mielestään ”riittävä” määrä kavereita tulee treeneihin. Jos on aikaa kyttäillä on aikaa myös ilmoittautua IN tai OUT. Ei siitä mitään tule jos kaikki kyttäilee viime hetkeen toisiaan.

3. Jos tuo edellinen 2 kohta ei ole toteustukelpoinen, niin silloin aktiivisemmin ohjattava ilmoittautumaan heti kirjautumisvaiheessa. Voisi käyttää esimerkiksi kirjautuessa pääsee joukkueen alueelle kun on kuitannut (IN/OUT/IGNORE) viisi tulevaa tapahtumaa tai sellaista tapahtumaa johon manageri on pyytänyt pikaista päätöstä. Toivottavasti manageri voisi säätää tuota tapahtumamäärääkin/ajanjaksoa tarpeensa mukaan.

4. IN/OUT tapahtuman osallistujamääristä (numeroista) voisi ottaa valmentajat pois vaikka näkyvätkin listalla. Ihan vaan mukavuustekijä kun vilkaisee valmentajana kuinka monta pelaajaa on tulossa paikalle (vaikka ei se viiden valmentajan vähentäminen kokonaisluvusta ole iso asia) Tämä voisi olla henkilökohtainen profiiliominaisuus. Ehkä muutenkin enemmän sitä miten henkilö haluaa asioita esitettävän voisi olla säädettävissä.

5. TLS salaus kirjautumiseen

Edelleen – hyvä palvelu ja aina vaan paranee :-) Kiitos tästä.

Jani

3 vastausta artikkeliin “Palaute / Jani”

Terve Jani,

kiitos kehuista ja hyvistä kehitysehdotuksista!

Mainiosti kirjoitettu ”kyttäilystä” ja ”stalkeroinnista”. :) Joukkueen toimintatapa/kulttuuri määrittää, miten pelaajat toimivat. Omassa porukassa on onneksi lyönyt läpi tapa, että pelaajat ilmoittautuvat IN aina jos pääsevät paikalle. Ja sitten lisäksi laittavat ilmoittautumiseen kommentin, että ”Tulen jos saadaan mukaan vähintään 10” tms. Useimmiten homma toimii positiivisesti siten, että muutkin innostuvat sitoutumaan ”IN”.

Asiaa sivuten kirjoitimme täälläkin aiheesta IN/OUT/EHKÄ vuosia sitten. Sama pätee edelleenkin.

Ehdottomasti kohdat 2) ja 3) pitää kyllä panna mietintämyssyyn. Hyviä ajatuksia.

Kohta 4): ajatus on vaikea soveltaa erilaisiin joukkueisiin pelaajavalmentajineen ja erilaisine rooleineen ilmoittautumissivulla. Olethan huomannut että tapahtuman omalla sivulla roolit on eroteltu taulukkoon (tapahtuman omalle sivulle pääsee vaikka klikkaamalla tapahtuman vasemmassa ylänurkassa olevaa tapahtuman tyypin mukaista värillistä nelilötä).

1. Veikko avatar
      Veikko

Kolmas vaihtoehto on tarpeen. Ei välttämättä stalker-tarkoitukseen, eikä savolaismentaliteetille. Omassa joukkueessa on sovittu tiettyjä harjoitus- tai pelivuoroja, jotka koskevat vain tiettyä nimettyä ryhmää. Ryhmän koodi näkyy tapahtuman otsikossa. Näihin olisi tarpeen olla IGNORE / EI-KOSKE-MINUA -vaihtoehto, jolloin viikkomuistutuksiin ei keräytyisi juuri vain itselle tarpeetonta sälää, vaan siellä nousisi esiin ne oikeasti vielä ratkaisemattomat ilmoittautumiset.

”Kuppilan halli ti 18-19”
      O In
      O Out
      X IGNORE

Nyt kun vasta-alkajana olen ruksaillut noihin tapahtumiin Out, niin ko. vuoron/pelin vastuuhenkilölle sinne tulee turhaa informaatiota: 15 ko. harjoitusryhmään kuulumatonta pelaajaa, ja ehkä seassa 1-2 ko. asiasta oikeasti Off-merkannutta. Juuri nyt tarvitsisin siis myös sen ”takaisin epätietoisuuteen” -vaihtoehdon jos IGNORE ei ole muista syistä mahdollinen :)

Moi Veikko,

tämä oli hyvä lisäys aiheeseen, kiitos.