Palaute / Jan Waronen

Olemme käyttäneet palveluanne nyt reilun vuoden ja olemme olleet tyytyväisiä palveluun Seuraavanlainen kehitysidea kuitenkin nousi mieleen.

Meillä on fudis joukkueessa 40 poikaa ja turnauksiin ja peli-iltoihin osallistuessa tarve jakaa joukkue 4 ryhmään. Toivoisin ominaisuutta, jossa voisin määrittää ketkä pelaajat voivat ilmottautua mihinkin tapahtumaan. Onko tällainen jo olemassa esim Pro-versiossa? Tätä voisi jalostaa siten, että joukkueen palaajista voisi tehdä ryhmiä jotka voisi sitten ilmoittaa mukaan tai ulos ja siirtäisi kaikki ryhmään kuuluvat pelaajat tehdyn toiminnon mukaan IN/OUT

Kehitys terveisin
Joukkueenjohtaja
FC Kontu P04

8 vastausta artikkeliin “Palaute / Jan Waronen”

Moikka Jan,

suuri kiitos kehuista ja kehitysehdotuksesta. Olemme tuota aihetta pyöritelleet aiemminkin ja haastatelleet käyttäjiä, ja tosiaan vaikuttaisi siltä että jonkinlainen ”sisäiset ryhmät ikäluokan sisällä -toiminto” olisi monelle hyödyllinen.

Vielä ominaisuutta ei ole, ja lisäkommentit tähän aiheeseen ovat edelleen erittäin tervetulleita.

1. Jan Waronen avatar

Entäs tuo toinen kysymykseni:

Onko mahdollista rajata tapahtumaan ilmottautumaan pystyvät pelaajat?

Ajatusmalli on seuraava:

Osallistumme turnaukseen 4 joukkueella (ryhmällä). Valmentaja voisi etukäteen määritellä ketkä joukkueeseen (ryhmään) kuuluvat ja tämän jälkeen VAIN kyseiset pelaajat voisivat ilmottautua IN/OUT kyseiseen tapahtumaan. Tapahtumia siis tehtäisiin 4 kpl eli yksi per joukkue(ryhmä)

Toki tämä voidaan kiertää sillä että tapahtuman lisätietoihin laitetaan joukkuejako. Ei vaan tunnu toimivan pelkällä ohjeistuksella.

Terveisin,

Jan Waronen

Rajaaminen pelaajien perusteella ei ole mahdollista, mutta siis sisältyisi nähdäkseni tuohon em. suunniteltuun ominaisuuteen. Nythän pystyy rajaamaan ilmoittautumisten maksimimäärän, mutta se ei taida teitä tässä tapauksessa auttaa.

Se jäi vielä sanomatta, että aika monella toimii ohjeistuksen vahvistamisena se, että pelaajien roolit ja tapahtumien tyypit vastaavat toisiaan. Eli väriltään punaiseen tapahtumatyyppiin ”PUNA1” saavat ilmoittautua pelaajat, joiden rooli on punainen ”PUNA1”. Tämän huono puoli on, se että jos ryhmät vaihtelevat usein, niin managerin täytyy olla säätämässä pelaajien rooleja turhan usein.

1. Jan Waronen avatar

Tuo ilmottautumisten maksimimäärä ei tosiaan toimi tässä tapauksessa, pikemminkin haittaa jos laittaa sen päälle esim 10 pelaajaa voi ilmottautua. Mukana on vaikka 3 väärän joukkueen ilmoittautumista niin estävät kolmen oikean ilmottautumisen.

Tuo värien käyttö voisi olla hyvä idea. Saadaankos niitä enemmän kuin tuo 5kpl?
          Meillä tällähetkellä jo käytössä nuo 5kpl, joista vain yksi pelaaja.

En koe tuota siirtelyä kovinkaan työläänä, koska meillä myös valmentajat omaavat managerioikeudet ja voivat hoitaa tämän muutoksen.

-Jan

Valitettavasti 5 on tällä hetkellä maksimimäärä.

2. Jan Waronen avatar

En huomannut tuota linkkiä ennekuin kirjoitin äskeisen vastauksen… Meiltä siis ääni tälle toiminnolle ja olemme valmiit ottamaan Pro paketin mikäli tämä sieltä löytyisi.

Terveisin,

3. Heikki Åby avatar

Otimme käyttöön nimenhuudon äskettäin ja heti alkuun törmäsin sisäisen ryhmien puutteeseen. Selasin blogia ja aiheesta on käyty keskustelua jonka mukaan sisäiset ryhmät ovat jo pöydällä. Mutta missä vaiheessa?

Meillä on joukkueessa 30 poikaa jotka pelaavat pelejä 2-3 ryhmässä eri tasoilla. Näille ryhmille olisi hyvä saada kutsumahdollisuus joukkueen sisällä. Ryhmien kokoonpanossa on kiertoa joukkueen sisällä joten ryhmien kokoonpanon muokkaaminen helpohkosti oli hyvä ominaisuus.

Sisäinen ryhmä tapahtuma olisi hyvä lisäarvo pro paketissa.

Terveisin
      Heikki

2. Jere avatar
    Jere

Moi, täällä kaivataan myös mahdollisuutta sallia vain tiettyjen pelaajien ilmoittautumiset tapahtumiin.