Palaute: widgetit eivät toimi Sporttisaitilla / Jari

Widgetit eivät toimi Sporttisaitti ja Yhdistysavain -palveluissa kunnolla. Tarkemmin sanottuna iframeen ei tule sisältöä. Itse olen saanut sisällön näkymään vain iPadilla ja Macilla Safaria käyttäen. Windows koneissa ei toimi ainakaan Firefoxilla eikä IE:llä. Chrome ja Operaa en ole kokeillut (vielä).

Kyseiset palvelut eivät rajoita iframen toimintaa, joten olisiko kyse jostain nimenhuudon omasta iframen attribuutista tms.

Esimerkiksi Facebookin kanssa pitää olla tarkkana, että upotustavaksi on valittu iframe eikä esimerkiksi url, xfbml tai html5. Jos iframe ei ole valittuna Facebookin widgetin upotustavaksi, käy juuri näin kuten yllä esitin, että mitään ei näy.

Tarkistattehan, että Nimenhuudon kanssa ei ole käynyt samoin. Nimenhuudossahan upotustapaa ei voi nyt valita.

Jari

3 vastausta artikkeliin “Palaute: widgetit eivät toimi Sporttisaitilla / Jari”

1. Satu avatar

Terve Jari,

Nimenhuudon widgettien upotustapana on aina iframe. Oletko yrittänyt upottaa joukkueesi widgettejä jollekin toisille, kuin Sporttisaitti ja Yhdistysavain- sivuille? Toimivatko widgetit muualla normaalisti?

Voisitko lähettää URL-osoitteet kyseisistä sivuista, joilla widgetit eivät toimi? Näin voisimme tutkia asiaa vähän tarkemmin.

Sporttiterveisin,
    Satu

2. Jari avatar
    Jari

Moi

Kiitos nopeasta vastauksesta. Kuten yleensäkin, kun asioita tarpeeksi testailee, niin yleensä ne ratkeavat. Niin tämäkin, mutta ei olisi ratkennut ilman, että pyysit linkkiä sivulle.
    Sporttisaitin julkaisujärjestelmässä voi tehdä sivuston kuntoon, ilman että sitä julkaisee käyttäjille. Sen siis PITÄISI toimia julkaisemattomana samoin kuten julkaistunakin, mutta eipä ollut näin.
    Nyt kun julkaisin sen, niin sitten se toimi. Eli Sporttisaitin vika. Mutta kiitos kuitenkin teillekin. Eipä tarvi enää muiden tätä pohtia, jos julkaisette blogissa.

/Jari

1. Timo avatar
      Timo

Huomasithan Jari, että piilottamalla sporttisaitin/yhdistysavaimen työkalut sivu näkyy julkaistavan kaltaisena. Editointitilassa näkyvät myös ne osiot, jotka ovat piilotettuja.