Palaute: pikavalinta rooleittain IN tai OUT / NIna

Moi

Olemme vuosia käyttäneet nimenhuutoa, ja ihan loistava palvelu. Enää ei varmaan tultaisi toimeen ilman.

Nyt olisi kuitenkin pieni pyyntö tapahtumailmoittautumisiin. Meillä valmentaja siirtää kaikki pelaajat automaattisesti in ja jos pelaaja ei pääse paikalle, hänen pitää käydä laittamassa itsensä out. Extra-asetuksilla tämä täytyy vielä tapahtua riittävän ajoissa.

Tämä toimintamalli on hyvä, jotta valmentajien ei tarvitse arvuutella montako pelaajaa on paikalla, eikä ”sietää” viime minuutin in- tai out-merkintöjä.

Olisiko kuitenkin mahdollista siirtää in-puolelle rooleittain? Nyt kun klikkaa kohtaa – kaikki pelaajat in, sinne menevät myös kaikki toimihenkilöt ja nämä pitää sitten jokaisesta tapahtumasta käydä erikseen laittamassa harmaaksi pilkuksi. Sinällään ei ole suuri homma, mutta kun tapahtumia on keskimäärin neljä viikossa usean viikon ajan, niin alkaa käymään jo työstä.

NIna

4 vastausta artikkeliin “Palaute: pikavalinta rooleittain IN tai OUT / NIna”

Moikka Nina,

kiitos kehuista ja hyvin perustellusta kehitysehdotuksesta. Kuulostaa ihan fiksulta tällainen rooleittainen pikavalinta. Koitammepa keksiä jonkun hyvän tavan toteuttaa tuo!

1. Peki avatar
      Peki

käytin aiemmin samaa tapaa ilmoittaa kaikki pelaajat treeneihin, mutta luovuin hommasta. Päällimmäisenä syynä oli se, että kaikkien ilmoittaminen In siirsi myös jo Out ilmoittautuneet In-boxiin toimihenkilöiden lisäksi.

Roolipohjainen valinta kuulostaa hyvältä, mutta lisäksi ne, jotka on jo ilmoittautuneet Out, pitäisi jättää kaikkien In-ilmoittamisesta pois, ettei tarvitse näitä yksi kerrallaan käydä siirtelemässä takaisin Out-boxiin.

Toinen asia, jota myös on jo aiemmin ehdotettu, on myös omalla listallani:
      Viestien lähettäminen niille, jotka eivät vielä ole ilmoittautuneet on omalla kohdallani tärkein lähes päivittäinen homma, kun tapahtumia 5 viikottain. Tähän siis pikavalinta olisi tärkeä.

Toinen viestien vastaanottajien valintaan liittyvä juttu on rooleittain vastaanottajien poiminta: Meillä on pelaajat jaettu ryhmiin roolien kautta. Jollain tavalla olisi hyvä päästä valitsemaan vastaanottajiksi useampi rooli.

Esimerkkinä seuraava: Meillä on neljä 10 pelaajan ryhmää ja viesti pitäisi lähettää ryhmille A ja B. Olisi hyvä, jos voisi helposti valita ryhmien A ja B pelaajat vastaanottajiksi. Nyt valintaa ei saa tehtyä, vaan uusi roolivalinta poistaa vastaanottajiksi jo valitut. Olisiko jokin CTRL-click tai doubleclick, tai SHIFT-click mahdollinen?

1. Peki avatar
        Peki

Vähän jatkoa edelliseen: Äsken lähetin taas joukkueessani viestiä niille, jotka eivät ole ilmoittautuneet. Vastaanottajien poiminta-ikkuna aukeaa juuri ilmoittautumistilanteen päälle ja tausta himmennetään. Jollain tavoin valinnassa olisi hyvä nähdä myös ilmoittautumistilanne.

Olisipa hienoa, jos jäsenet olisi ryhmitelty vastaanottajien poimintaikkunassa ilmoittautumistilanteen mukaan. Nythän ne on aakkosjärjestyksessä.

Niin ja kiitos palvelusta, Nimenhuuto toimii käytössämme niin hyvin, että tässä uskaltaa ehdottaa kehitystä omiin pieniin harminaiheuttajiin!

Peki

Moi Peki, kiitos hyvistä kommenteista. Ilmoita kaikki-toiminnon osalta ollaankin jo edetty ja jossain vaiheessa tullee jotain tämäntyyppistä:

Kiireellisen viestin pikavalinta rooleittain kuulostaa myös fiksulta..