Palaute: kenttävaraukset ja monta joukkuetta / Yrjö Inkinen

Kehitysehdotus: kenttävaraukset useammalle kentälle.

Tausta:
Monessa seurassa on monta joukkuetta ja monta eri kenttää käytettävissä. Sitten lisäksi ovat ”tärkeät” harjoitukset (muut joutuvat toisinaan väistymään) ja tietysti pelit.
Tämä aiheuttaa päällekkäisyyksiä ja sekaannuksia.

Ratkaisu:
esim. käytettävissä 5 kenttää:
Nimenhuudon ko. joukkueiden managereilla käyttöoikeus, jokainen pystyy merkitsemään joukkueensa harjoitukset, tärkeät harjoitukset ja pelit kenttien A, B, C, D ja E kalentereihin, viikoksi tai useiden kk:ien ajalle.
Nyt jokainen manageri näkee, mitkä kentät ovat milloinkin varattuja tai vapaita ja pystyvät suunnittelemaan treenitkin pitkällä aikavälillä ilman harmaita hiuksia.

Näkymä käyttäjälle: päivä-, viikko- ja kk-kalenterit kloaikoineen.
Kun hiiren vie ”varauksen” päälle, niin näkee varauksen ja varaajan tiedot.

Oletan, että monella muullakin on samantapaisia haasteita.
Luulen, että tämän tapaisesta lisäyksestä olisi sekä käyttäjille että Nimenhuudolle hyötyä :-)

Yrjö Inkinen

Yksi vastaus artikkeliin “Palaute: kenttävaraukset ja monta joukkuetta / Yrjö Inkinen”

Morjens Yrjö,

kiitos kiintoisasta ehdotuksesta.

Hyvin selitetty käyttötapaus. Olisikohan muilla seuroilla/joukkueilla samantapaisia tarpeita? Tässä tapauksessa siis seura on varannut kentät A-E käyttöön. Sitten seuran joukkueet varaavat kenttiä edelleen omien aikataulujensa mukaisesti eri tarkoituksiin (ja eri prioriteeteillä)…

Kyllä tämä tosiaan kiinnostavalta vaikuttaa, kun miettii tilojen, salien ja kenttien vuorojen käyttämistä ja kuinka monimutkaista se nyt on.