Palaute: Viestien julkisuus / Bettina

Moi,

Todellakin hieman yllättävää ja mielestäni ei ihan kiva ominaisuus NH:ssa on että jos vaikka googlaa oman lapsen nimen, saa näkyviin kaikki NH:n kommentit/viestit!!!

Mielestäni ei ole koko universumin asia lukea mitä viestejä ja kommentteja joukkueellamme on NH:ssa. Oletusarvon tulisi olla että tiedot ovat joukkueen sisäiset, jos joku sitten haluaa julkistaa viestinsä sen voisi valita erikseen tapahtuvaksi.

Vieläkin kismittää aika lailla sekin että kaikkien kommentit tulevat viesteihin !! Eikö sitä ominaisuutta saa korjattua? Viestit viesteinä ja kommentit kommentteina, thanks,.

Terkuin

Bettina

8 vastausta artikkeliin “Palaute: Viestien julkisuus / Bettina”

Hei Bettina,

Google ei näe Nimenhuutoa käyttävän joukkueen tiedoista yhtään mitään, jos joukkue niin haluaa. Kaikki joukkueen tiedot saa salattua.

Mitä oletusarvoihin tulee, mielestämme (amatööri)joukkueurheiluun sopii avoimuus. Ryhmän toiminnassa on helpompi olla mukana ja ryhmään on helpompi liittyä, kun toiminta on avointa. Luottamuksen lisäksi avoimuus luo uusia mahdollisuuksia.

Jotkut joukkueet haluavat toimia salassa. Heitä varten olemme rakentaneet siihen mahdollisuuden.

Viesteistä ja kommenteista: mitä korjattavaa siinä vielä on? Paljon muutoksia on tehty ja aika monessa (useimmissa?) käyttötapauksessa konsepti nimittäin toimii huomattavan hyvin. Mutta kerro ihmeessä joku käytännön esimerkki, niin katsotaan miten homma saadaan korjattua.

Kiitos palautteesta!

1. Jyrki avatar
      Jyrki

Moi!

Myös minulla on nyt hieman hukassa, kuinka ilmoitan itseni pois tapahtumasta vaikka kommentilla ”kipeänä”, ilman että se kommentti päätyy tapahtuman viestiketjuun (jossa esim, keskustellaan tapahtuman kyytijärjestelyistä)?
      Mielestäni syy tapahtumaan osallistumisesta/pois jäännistä (=valmentajalle) on erillinen asia kuin tapahtumaan liittyvä muu keskustelu. Voi olla jo nyt mahdollista, mutta väsyneet silmäni ei sitä nyt heti löytänyt!

Kiitos erinomaisesta palvelusta!

T:Jyrki

Moi Jyrki,

kiitos kehuista!

Ei muuta kuin ilmoittautudut Out ja kirjoitat kommentin. Poissaolojen kommentit eivät pääse mukaan viestiketjuun.

1. Jyrki avatar
          Jyrki

Moi!

No niinpä onkin. Ilmoittauduin aikaisemmi IN ja lisäsin kommentin, joka sitten meni viestiketjuun. Oletin asian olevan samoin myös OUT:n suhteen…

Kiitos neuvosta!

T:Jyrki

2. Kari avatar
      Kari

miten muutetaan kaikki salaiseksi muilta kuin joukkueen jäseniltä.
      T:Kari

Usein Kysytyt Kysymykset-sivulla on ohjeita.

1. Kari avatar
          Kari

Kiitos vastuksesta, mutta ei vastaa kysymykseeni.

Oletuksena näyttää olevan kaikki julkisia ja jokaisen vastauksen ja tapahtuman kohdalla valittava erikseen ettei ole julkinen. Tämä listattu myös ohjeita sivulla.

Seuratasolla julkinen repostelu pienistäkään asioista ei ole hyvä olla julkista vaan antaa huonon kuvan. Eli pinen hiertävän asian julkinen keskustelu voi antaa koko seurasta väärän ja huonon kuvan.

Toiseksi kuka vastaa nimenhuudon toimesta ensimmäiseen pedofiilin sivuilta löytyvän nuorten pelaajien kuvien löytymisestä.

Kenelläkään ei ole aikaa tarkistaa jokaisen dokumentin ja kyselyä jälkeenpäin onko se julkinen.

Tästä syystä kaikki joukkueen sisäinen viestintä tulee olla joukkueen sisäistä, ellei sitä erikseen julkaista manageri oikeuksin.

Valitettavaa jos muuten hyvä maksullinen palvelumme joudutaan tästä syystä lopettamaan.

T:Kari

Kari,

kiitos mielenkiintoisesta näkökulmasta. Vastaavaa suljettu vastaan avoin -keskustelua on käyty monella foorumilla koko 2000-luvun ajan.

Teemoja on ollut laidasta laitaan, alkaen siitä saako opettaja kommentoida koulunsa toimintaa mielipidekirjoituksessa päättyen siihen ansaitseeko Wikileaksin Assange kuolemantuomion paljastettuaan salaisia asiakirjoja. Yleisemmin nousevat esiin vastakkainasettelut:

• julkisuuden hallinta vs sensuuri
            • sananvapaus vs lojaliteetti
            • kommentointikiellot vs mielipiteenvapaus

Aika monessa tapauksessa yritykset hallita julkista keskustelua salailemalla ovat menneet pahasti pieleen.

Näkemyksemme mukaan urheiluseuran tyyppinen, yleensä voittoatavoittelematon organisaatio, jonka toiminta ei perustu patentteihin tai salaisiin sopimuksiin, toimii pitkällä tähtäimellä parhaiten, tehokkaiten ja ilman kärjistyneitä kriisejä silloin, kun toiminta on avointa.