Palaute / Jukka

Moi

Tällä hetkellä näyttäisi siltä että pelaajaoikeuksillakin pystyy muokkaamaan vanhan tapahtuman ilmoittautumistietoja, joten tämä vie hieman (eikä ihan hiemankaan) pohjaa pois tilastoinnilta, kuka todella on aktiivinen harkoissakävijä tai ylipäätään aktiivinen Nimenhuudon käyttäjä.

Pystyykö tuota vanhan (arkistoidun) tapahtuman muokkausoikeutta rajoittamaan esimerkiksi vain manageritunnuksille?

Jukka

Tags:

6 vastausta artikkeliin “Palaute / Jukka”

Moi Jukka,

kaikki joukkueen jäsenet voivat muokata myös vanhojen tapahtumien ilmoittautumisia, jotta tilasto tosiaan pysyy mahdollisimman oikeana ilman että managerin / joukkueen johtajan / valmentajan täytyy tehdä kaikki työ. Kaikista muutoksista jää toki jälki joukkueen logeihin, eikä väärinkäytöksiä ole ollut.

Tällä hetkellä muokkausoikeutta ei voi rajoittaa vain managereille.

1. Jukka avatar
      Jukka

Moi,

no ei ihan noin: jos pelaaja voi laitaa itsensä jälkikäteen ?-tilasta IN tilaan, vaikka ei ole ollut harjoituksissa mukana, niin pelaajan sijoitus tilastossa paranee. Jos halutaan seurata todellista osallistumisaktiivisuutta niin joudutaan edelleen ylläpitämään rinnakkaisia exceleitä yms sen sijaan että tieto olisi täällä yhdessä ja samassa paikassa.

Jos tällä hetkellä vanhan tapahtuman muokkausoikeutta ei voi rajoittaa niin voisiko tuon ottaa kehitysagendalle?

Terve Jukka,

esittämäsi skenaario on toki mahdollinen. Mutta tapahtuuko niin? Meidän kokemuksemme mukaan tuollaista ei tapahdu vaan päinvastoin: monissa joukkueissa nimenomaan pelaajat pitävät huolen siitä, että tilasto vastaa todellisuutta.

Analogiaa voisi hakea Wikipediasta. Kyllähän sinnekin voi kirjoittaa mitä tahansa tuubaa kuka tahansa, mutta näin ei käy ja Wikipedia on nykyään erittäin arvostettu tietolähde.

Onko syytä uskoa, että tässä tapauksessa tilanne olisi erilainen?

1. Jenni avatar
          Jenni

Hei!

Juniorijoukkueissa (joita käsittääkseni on paljon NImenhuudon käyttäjäkunnassa) tuo tilastojen modifiointi itselle edulliseksi on hyvinkin mahdollista.
          Näkisin hyvänä, jos vanhojen tapahtumien muokkausoikeus olisi vain managereilla. Näin tilastot pysyvät oikeellisina.

Samaan syssyyn otan jälleen esille myös pelaajien mahdollisuuden toisten pelaajien siirtelyyn. Aika ajoin tästä tulee ongelmia, kun pelaajat siirtelevät toisiaan IN/OUT, kielloista huolimatta. Tämä on tuonut sekaannuksia pelikokoonpanoissa ym. Toivoisin edelleen tätä toisten ilmoittamista managerioikeuksien alle.

Kaiken kaikkiaan uudistus on alkuvaikeuksien jälkeen ollut hyvä, ulkoasu ja käytettävyys on parantunut. Kiitos siitä!

1. Pekka avatar
            Pekka

Hei!
            Minulla juurikin samanlainen kysymys kuin alkuperäisellä kirjoittajalla. Pidän joukkueen nimenhuutoilmoitukset muutaman toimihenkilön avulla 100% ajan tasalla juurikin harjoitus- ja pelitilastoinnin vuoksi. Muutaman kerran olen törmännyt mainitsemaanne asiaan, jossa pelaaja on, ihan vahingossa ilmoituksia tarkastelleena, ilmoittanut vanhaan tapahtumaan pelaajan IN.

Voisiko näin kahden vuoden jälkeen olla mahdollista saada palvelun asetuksiin mahdollisuus poistaa käytöstä jälkikäteinen ilmoittautuminen ilman managerioikeuksia?

2. Satu avatar

Moi Pekka,

Kiitos viestistäsi. Toisen ilmoittautumista voi muuttaa IN ja myös OUT. Jos normaali pelaaja on siis vahingossa ilmoittanut toisen henkilön osallistuvaksi tapahtumaan, voi hän myös ilmoittaa saman pelaajan poissaolevaksi.

Syy, miksi ilmoittautumista ei rajata vain managerille, on käsitelty tarkemmin usein kysytyissä kysymyksissä: http://nimenhuuto.com/faq/?anchor_scroll=answer_23

Manageri voi lisäksi tarkistaa joukkueen lokista (Manageri —> Joukkueen loki) kuka muutti kenenkin ilmoittautumista ja milloin.