Palaute / Riikka

Kiitos lupaavalta vaikuttavasta palvelusta! Emme ole vielä päässeet käyttämään sitä, vaan testailemme vielä miten se sopisi meille.

Meidän agilityseurassa nimenhuutoa tullaan käyttämään nimenomaan paikkaajien saantiin vuoron varsinaisen käyttäjän peruttua, jottei halliaika mene hukkaan, kun paikalle mahtuisikin yksi tai useampi lisää.

Nimenhuudon nykyisellä setupilla ajattelin ratkaista tämän niin, että jokainen ryhmän varsinainen jäsen on huudettu oletusarvoisesti sisään ja jos ei pääse paikalle, pitää käydä huutamassa itsensä ulos viimeistään edelliseen iltaan mennessä. Tällöin kun ryhmän koko on rajattu, muut näkevät että ryhmässä onkin tilaa ja voi huutaa itsensä poissaolijan tilalle.

Tähän liittyen tuli mieleen pari kehitysideaa:

1. Kun luo toistuvan tapahtuman, voisiko merkitä tietyt pelaajat paikalla oleviksi (IN)? Näyttäisi siltä, että tätä on toivottu blogissa useasti aiemmin ja meillekin tämä olisi ykköstoivomus. Yksitellen lisääminen on työlästä aina kauden alussa.

2. Viikottain toistuvuus on hyvä alku. Jos teillä joskus resurssit ja kiinnostus riittää tästä laajentamiseen, niin olisi kiva saada lisää joustoa toistuvuuteen, esim. joka toinen viikko toistuvasti luotava tapahtuma.

3. Jonotuslistat tietylle kerralle ja tekstiviesti-ilmoitus ensimmäisenä jonossa olevalle, kun paikka vapautuu (maksimiosallistujamäärä ei olekaan enää täynnä). Tämäkin on aika nice to have ja ymmärrän, ettei ehkä ole tämän palvelun ydinjuttuja :)

Meillä kolmesta ilmoittamattomasta poissaolosta joutuu jäähylle juurikin jotta porukka muistaisi luovuttaa poissaolokertojen paikkansa muiden hyödynnettäviksi. Nykyinen ohjelma näyttäisi taipuvan tähän jossain määrin, eli manageri voi käydä muuttamassa tilan out:ksi (en ole vielä testannut voiko menneen tapahtuman tietoja muuttaa, toivottavasti :)) ja kirjoittaa kommenttikenttään ilmoittamaton. Nämä näkyy tapahtuman tiedoissa ja pelaajakohtaisessa listassa ilmoittautumisista. En kuitenkaan ole löytänyt saisiko ulos listan kaikkien pelaajien osallistumista kommentteineen?

Riikka

3 vastausta artikkeliin “Palaute / Riikka”

Hei Riikka,

hyviä ja perusteltuja ehdotuksia! Kuvailemasi käyttötapaus on sikälikin hyvä, että se pätee monessa tilanteessa.

Ilmoittautumisia voi muuttaa myös menneistä tapahtumista, jotta tilastot on mahdollista myöhemminkin säätää vastaamaan todellisuutta. Listan kaikkien pelaajien kaikista ilmoittautumisista saa vaikkapa Exceliin, mutta listassa ei valitettavasti ole kommentteja. Sinun tapauksessasi helpointa voisi olla selata pelaajakohtaisia tilastoja ja katsoa kommentit sieltä. Tämä tosin voi olla iso urakka, jos pelaajia on useita kymmeniä…

Kehitysideoista:

1. Tapahtumaan on helppo merkitä kaikki jäsenet IN, mutta vain jonkun tietyn joukon automaattinen ilmoittaminen ei vielä onnistu.

2. Hyvä pointti ja tämä onkin todo-listallamme.

3. Juuri näin, tämä olisi aika hauska feature juuri tällaisissa ”tilaa on N osallistujalle”-tapauksissa. Menee nice-to-have-kategoriaan, mutta olisi kieltämättä aika mainio juttu!

1. Riikka avatar
      Riikka

1. kohdasta vielä. Jep, tietty joukko on tässä se oleellinen osa ja se, että sen voisi tehdä toistuvan tapahtuman kaikille instansseille.

4. Lisäajatuksena tuli mieleen vielä se, että tekstari-ilmoitusten sijaan sähköpostihälytkin käyttäjän määrittelemistä asioista olisi tosi pop. Esim. ilmoita kun tietyssä tapahtumassa tai tietyssä toistuvassa tapahtumassa on tilaa.

Tulee mieleen, että tuota ykköskohtaa voisi miettiä toisinpäin: tehdään ensin yksi tapahtuma, johon asetetaan ilmoittautumiset kohdalleen. Sitten tätä kyseistä tapahtumaa voisi monistaa ilmoittautumistietoineen… Hmmm….