Nimenhuuto tulee kännykkääsi

Joukkueen etusivu / mobiilisivustoKovan kysynnän innostamina julkaisemme Nimenhuudon mobiiliversion! Nimenhuuto-mobiili on puhelimille suunniteltu kevytversio, joka latautuu todella nopeasti. Siirrettävä datamäärä on pakattu pieneksi, ja eniten tien päällä tai kentän laidalla tarvittavat ominaisuudet on nostettu pääosaan. Mobiilisivustoa voi käyttää lähes kaikilla puhelimilla, joissa on nettiselain. Kosketusnäytöllisellä älypuhelimella käyttö on kaikkein sujuvinta: kartat, yhteystiedot ja ilmoittautumiset aukeavat parilla sormen pyyhkäisyllä.

Nimenhuudon mobiiliversio on ollut yksi käyttäjien eniten toivomia ominaisuuksia. Kiitos kaikille ehdotuksia ja toiveita esittäneille! Yleisimmät käyttötilanteet ovat:

1. Haluat nopeasti tarkastaa vielä viimeisimmät ilmoittautumistiedot: ketkä ovat tulossa treeneihin tänään?
  2. Viime hetken tiedotukset osallistujille. Mobiiliversiosta pystyy lähettämään myös pikaiset joukkuetekstarit yhdellä klikkauksella, jos joukkueellanne on Pro-paketti käytössä.
  3. Joukkueen jäsenten yhteystietojen haku. Jäsenlistasta voit suoraan klikata puhelinnumeroa ja kilauttaa kaverille/valmentajalle/kyydin tarjoajalle..
  4. Missä peli on tänään? Klikkaa tapahtuman osoitetta, niin saat kartan auki.

Mobiiliversioon pääset, kun lisäät nettiosoitteen eteen ”m.” ja muuten käytät vanhoja tuttuja osoitteita. Nimenhuudon mobiili etusivu on m.nimenhuuto.com ja joukkuesivu löytyy esimerkiksi osoitteesta m.tenavat.nimenhuuto.com. Mobiililaitteet ohjataan automaattisesti ko. osoitteisiin, joten vanhojen kirjanmerkkiesi pitäisi edelleen toimia.

Iloista surffailua ja kevään jatkoa! Jos mieleen tulee mobiilisivustoon liittyvää palautetta, niin kirjoita kommenttisi – palaute on erittäin tervetullutta.

Tapahtuman ilmoittautumiset / mobiilisivusto

7 vastausta artikkeliin “Nimenhuuto tulee kännykkääsi”

1. Benny avatar

Ei pääse ainakaan Nokia C6-00. Sulkee koko ajan web-selaimen. Ei pääse edes normisivuillekkan kun selain lataa automaattisesti m….. hakua…..

2. Tommi avatar
    Tommi

Kiitoksia mobiiliversiosta! Toimii hienosti HTC Desire Z luurissa (Android). Näköjään jQuery mobilen päälle kasattu paketti.
    Ainoa pieni outous oli tapahtumaan ilmoittautumisessa. Vaakatasossa Out/In nappula meni tekstien päälle kun taas pystyasennossa näkyi nätisti. Ei estänyt käyttöä kuitenkaan.

3. anna-maria avatar

Hei, ongelma esiintyy myös muissa puhelimissa – tyttären nokoa c5-03 heittää heti myös uöos netistä kun nimenhuudon sivua yrittää avata. Mitä asialle voi tehdä?

Kiitos kommenteista! Mobiilisivusto on osoittautunut kovin suosituksi, mikä on mukavaa.

Tommi tuossa edellä on oikeassa, eli mobiilisivusto on tehty jQuery mobilea käyttämällä. Näin olemme pystyneet tekemään melko kattavan toiminnallisuuden, joka toimii hyvin ja oikein monessa eri laitteessa ilman jatkuvaa ylläpitotyötä meidän osaltamme. Kolikon kääntöpuolena on se, että jQuery mobilen tuki ”vanhoille” Nokialaisille ei ole aivan saumatonta. Sekä C6-00 että C5-03 käyttävät Nokian Symbianin vanhoja versioita (paitsi jos niitä pystyy päivittämään uudemmiksi?).

Edit: onnistuimme saamaan käsiimme C6-00:n testaamista varten. Tällä kapulalla sivut kyllä toimivat… Katsotaan jos asia tästä selviää.

5. Kim avatar
    Kim

Hoplaa, hieno homma. Tuntuis ensimmäisten minuuttien käytön perusteella ihan toimivalta. En kuitenkaan löytänyt mahdollisuutta ilmoittaa toista pelaajaa oman tunnukseni kautta. Olis kyllä erittäin toivottu toiminto joka siis täysversiosta jo löytyy.

Oma ilmoittautuminen hoidetaan näköjään avaamalla ko. tapahtuma jolloin myös tapahtuman ilmoittautumistilanne tulee näkyviin sivun loppuun. Eikös kunkin pelaajan kohdalle sais aika helposti In/Out-linkit nykyisen statuksen tilalle esimerkiksi siten, että In-ilmoittautuneella ”In” olis lihavoitu ja ”Out” olis linkki ja päinvastoin. Kysymerkkitapauksilla olis sekä In- että Out-linkit.

Nyt tapahtuman sivulla on mahdollisuus ilmoittaa muitakin. Juurikin kuten Kim ehdotti. Paljon kiitoksia palautteesta.

Moi Kim,

kiitos palautteesta. Ja ideasi linkityksistä on varsin hyvä: tapahtuman sivulla voisi hyvin olla tilaa ilmoittautumislinkkejä varten..