Palaute / Ville

Sulkapalloseuran ryhmien ja harjoitusten määrittely

Ongelmana se että meillä on n. 20 varsinaista harjoitusta plus extrat
viikossa ja harjoituksiin osallistuu periaatteessa eri porukat
samoissa harjoituksissa osa on tuplan ja osa singeliin panostavia ja taitotasotkin vaihtelevat.

kauden alkaessa porukat ilmouttautuvat haluamilleen harjoituksille
oletusarvoisesti koko kaudeksi. (perumiset ja sijaisten sekä tyhjien kenttien täyttö on se nimenhuudon päätarkoitus näin meidän silmissä)

on vaan aika kova työ perustaa ne n. 400 vuoroa ja laittaa pelaajat niihin aina kauden alussa. Tämän takia aikaisemmin kyselimme tätä että voitaisiin tehdä ns pohja tapahtuma hlöineen ja kopioida tätä sitten nätisti.

Uutena ajatuksena olisi että löytyykö jotain web rajapintaa jolla voisimme tehdä tämä omasta päästä. Ohjelmointi ei ole ongelma. Esimerkiksi soap, xml tai mikä tahansa vastaava..

t Ville

5 vastausta artikkeliin “Palaute / Ville”

Moi Ville,

kiitos hyvin perustellusta kehitysehdotuksesta. Ehdotuksen taustojen kertominen auttaa todella paljon, kun mietimme ratkaisumalleja ja kehitystyön järjestelyjä!

Tämän osalta tosiaan luulen, että lähdemme tekemään tuota ”pohjatapahtumaa”, jota olisi sitten helppo monistaa.

1. "Nimenhuudosta riippuvainen seura" avatar
      ”Nimenhuudosta riippuvainen seura”

Onkos tämä topic unohtunut? Seurojen ongelmana on pitää nimenhuuto ja julkiset (official) webbisivut syncassa ja tuoreena. Liian iso työ toimihenkilöille hakata asioita kahteen paikkaan. Minäkin peräänkuulutan RESTAPIa. Jossa tiedot kalenterista tulisi ”puhtaana” JSON/XML:nä takaisin… josta voin sitten helposti näyttää tuoretta tietoa seuran webbisivulla miten haluan. Nyt joudun hakemaan kokonaisia sivuja/widgettejä, ja kaivamaan sieltä div/tagejä, että saan vain oleellisen merkitsevän datan.

Olethan huomannut, että saat exportoitua joukkueiden kalenterit ihan standardina ical-rajapinnalla? Ical lienee kustomoitua jsonia parempi vaihtoehto.

Enimmäkseen tuota käytetään tietojen viemiseksi omiin kalenteriohjelmiin, mutta sopii oikein hyvin myös APIksi. http://support.nimenhuuto.com/i17-miten-tapahtumat-synkronoidaan-omaan-google-tai-outlook-kalenteriin

2. "nimenhuudosta riippuvainen seura" avatar
    ”nimenhuudosta riippuvainen seura”

Ok, nyt kun oikein penkosin tätä keskustelua… widget löytyy etc. jees hieno juttu.
    Nyt jos otetaan kuitenkin seuran julkinen oma webbisaitti tarkasteluun, sinne haluttaisiin yksi! kalenteri jossa näkyy ainoastaan pelit jokaiselta (n. seuran 20 eri joukkueelta).

Nyt jos kaikki tapahtumat tuo kalenteriin (Tekee googlella group kalenterin, importoi aliseurat), pelit hukkuu tuonne kaikenlaisten harkkojen ja muiden tapahtumien sekaan. Olisi mahtavaa jos teillä olisi kalenterinhaku url parametrisoitu.

esim, http://pikis.nimenhuuto.com/calendar/ical?eventtype=Matsi

Ei muuten tarvitse kierrättää googlen group-kalenterin kautta, ks. http://support.nimenhuuto.com/i98-fc-ruskon-pallo-ry-n-pit%C3%A4isi-saada-kaikkien-seuran-joukkueiden-tapahtumat-n%C3%A4kyviin-samaan-kalenteriin-onnistuuko-nimenhuudon-kalenterilla#item_comment_block_3184

Kiitos kehitysehdotuksesta. Event-type-parametri ei ole lainkaan hassumpi idea.